poniedziałek, 24 marca 2014

Kokosanki z cytrynową nutą

Ostatnio  na wszystko mam mało czasu... Praca, praca i praca, a po niej myślę tylko o słodkim lenistwie.Na szczęście niektóre słodkości nie wymagają ani dużo czasu ani pracy, przedstawiam zatem błyskawiczne kokosanki. Uwielbiam jak cukier uderza mi do głowy:)


Składniki:
200 gr wiórek kokosowych
1 cytryna
0,5 szklanki wody
0,5 szklanki cukru
2 łyżki płaskie mąki ziemniaczanej
4 łyżki mąki pszennej
2 łyżki oleju
garść rodzynek

Cytrynę należy umyć i sparzyć wrzątkiem. Ścieramy skórkę i wyciskamy sok. Do dużej miski wsypujemy wiórki, sok z cytryny wraz ze skórką, rodzynki, mąkę i olej. Wszystko mieszamy, dodając wodę tak, aby konsystencja  ciasta umożliwiała formowanie ciasteczek. Na blaszkę rozkładamy papier do pieczenia i kładziemy na nim ciasteczka. Piekarnik nagrzewamy do 180C i pieczemy 20-30 min na złoty kolor. Polecam je jeść od razu po ostudzeniu lub następnego dnia, potem robią się twarde.




5 komentarzy:

  1. Właśnie takiego przepisu na kokosanki szukałam! Dodaję do mojej listy do wypróbowania:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sparzyć przez "rz" blond wege. Poza tym brzmi zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za uwagę błąd poprawiony :) i oczywiście zachęcam do pieczenia

      Usuń
  3. a ja już wypróbowałem i wyszły mi inne niż na zdjęciach(moim zdaniem ładniejsze), a w smaku wspaniałe! trudno się opanować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakują i atrakcyjne się prezentują :) mnie za każdym razem wychodzą inne zapewne przez to że zawsze miksuję składniki na oko

      Usuń